Thursday, July 01, 2010

Zomertijd

Aan onze kant van de planeet is het weer toppie top, zo gezegd.
Dat houdt in dat mijn dagelijkse programma relaxed is. We zijn veel in het park met mijn prachtige kiddos en een geweldig boek. Maƫlle zou wel de HELE DAG in het water kunnen liggen en Emeth op de schommel. Zij genieten van het buitenleven en ik ook maar om andere redenen... Ik geniet van het feit dat mijn huis schoon blijft en na ons bedritueel en gebed vallen de kinderen al snel in een diepe slaap.

Elke dag, zoveel kinderen om mij heen die spelen en zichzelf vermaken, is erg inspirerend. Het is bemoedigend in deze fase van ons leven nu we hard werken aan de ontwikkeling van Tjeko. Het is verfrissend om kinderen te zien spelen en lachen terwijl wij hard werken, worstelen en boud geloven. Tjeko gebeurt hier en op veel andere plaatsen, maar niet zozeer in ontwikkelingslanden. De Tjeko droom is zoveel groter dan wij... zo veel groter... onuitsprekelijk... diep binnenin weten we precies hoe het eruit ziet en hoe het voelt. We weten dat het vraagt om veel werk, commitment en volharding, en dat is uitstekend... we krijgen er zoveel voor terug... Alleen al de gedachte om het leven van kinderen in ontwikkelingslanden te verrijken door ze toegang te verlenen tot kwalitatief goede recreatieve initiatieven is zo opwindend, we kijken ernaar uit om Tjeko bewaarheid te zien worden. Ons hart is zo vol van de Tjeko droom... En we zijn er meer en meer van overtuigd dat een leven zonder Tjeko niet veel waard is... Ons gebed voor jou is dat je deze zomer wat Tjeko kunt toevoegen aan je gezinsleven of werk.

Tjeko is Swahili voor plezier, hilariteit en lol.

No comments: