Thursday, July 22, 2010

zomerlectuur

Gisterenavond had ik mijn boek uit:

"Delivering happiness" van Tony Hsieh de algemeen directeur van Zappos.com.

Het was een fantastisch boek, echt bemoedigend, je inzicht biedend aan de andere kant van hun "plotselinge" succes verhaal. Hij is open en transparant over alles, wat het heel makkelijk maakt om in contact te komen met waar ze allemaal doorheen zijn gegaan. Ik genoot van de verschillende paralellen die hij trok met zijn poker hobby naar zijn werk/filosofie. Voor mij waren het gouden practische tips...







Als nieuwe ondernemer, die een projekt in Oeganda van de grond probeert te trekken, http://www.tjeko.info/, werd ik bijzonder bemoedigd. Ik moet wel zeggen dat de geschiedenis van Tony's Driekoningen bij zijn eerste krankzinnigheid en het boek te eindigen met een hoofdstuk over de wetenschap van geluk erg vreemd op mij overkwamen. Om eerlijk te zijn vond ik het ongemakkelijk. Ongetwijfeld door mijn Christelijk geloof dat niet vluchtig is. Ik had het gevoel dat hij op een bepaalde manier zijn platvorm van zijn nieuw gevonden geloof aanbood aan "zoekenden" ... De wetenschap van geluk... nou ja... ik ben er wel zeker van dat ik hem geprezen zou hebben als hij aan het einde van zijn boek stoutmoedig over Jezus gesproken zou hebben :-)... Uiteindelijk is het zijn boek en hij eindigt het zoals hij dat wil!



Ik wil het toch aanbevelen, het is makkelijk te lezen, bemoedigend en inspirerend.
Ik houd er een sterk verlangen aan over om onze passie te implementeren in kernwaarden... Het maakt het voor ons mogelijk om ons te verbinden aan anderen met dezelfde visie, hetzelfde hart en doorzettingsvermogen.









--

Posted by Tanie

No comments: