Saturday, July 17, 2010

De RESET erfenis




Sommigen van jullie, laat ik zeggen de jongsten onder ons, hebben geen idee wat het NES is... dat vind ik zo rot voor jullie! Het NES (of Nintendo Entertainment System) is de eerste door Nintendo ontwikkelde video game console. Het NES werd in 1983 uitgebracht. Het NES was een van de beste dingen uit mijn jeugd.


Ik heb zo vaak Mario Bros gespeeld dat ik tot op de dag van vandaag het liedje ken en weet waar de meeste levens-paddestoelen te vinden zijn.





Mijn beste vriend, Meddhi Payet, had er een. En ik moet toegeven dat hij goed was... erg goed, beter dan ik. Hij wist hoe hij weggetjes moest afsnijden, alle plaatsen waar je extra levens kon halen en... de codes! (A-A-B-B pijltje omhoog en dan naar beneden A-B). Hij wist hoe je het stof moest blazen (of wat dan ook) van het spelletje om ervoor te zorgen dat het weer werkte. Hij was de beste.


Mijn trots en concurerende zelf konden het niet aan om te moeten verliezen van Meddhi... dus had ik een strategie... als Meddhi op het punt stond om te winnen en ik zou gaan verl... drukte ik op de RESET knop zo snel en onopvallend mogelijk als ik kon en maakte het spel af :-) Ik moet eerlijk bekennen dat MEDDHI MIJ NOOIT HEEFT VERSLAGEN!!! -^ Dank zij de RESET knop!!!





Ik ben dol op de RESET knop: een druk en alles is uitgewist... Het NES vergeet wie aan het winnen of verliezen was... Je moet gewoon opnieuw beginnen.


Een reset knop is geweldig als je het het niet zo goed doet. Als je opnieuw zou willen beginnen om het beter te doen... veel beter!


De Uitvinder van het dynamiet had de mogelijkheid om op de RESET knop te drukken en een RESET erfenis te krijgen. Na de dood van zijn broer publiceerde een Franse krant een foutieve necrologie... zijn erfenis!





Le marchand de la mort est mort ("de koopman van de dood is dood") en schreef verder:


"Dr. Alfres Nobel, die rijk werd door een uitvinding om meer mensen in één keer en sneller dan ooit te vermoorden, is gisteren gestorven".





Dr. Alfred Nobel las deze nalatenschap in de krant en kon niet geloven dat hij op deze manier herinnerd zou worden... Dus duwde Alfred op de RESET knop. Binnen een jaar had hij een RESET erfenis nadat hij de Nobel prijzen had opgericht.








Het verhaal van de nalatenschap van Dr. Alfred Nobel bemoedigt mij. Vandaag heb ik geen behoefte om de RESET knop in de drukken... maar een paar jaar geleden heb ik dat wel gedaan! Ik duwde op de RESET knop. Ik wilde niet herinnerd worden als een robbedoes, vechtend, spijbelend en rotzooiend met de jongens.
Tegenwoordig werk ik hard aan een nalatenschap die invloedrijk is en een grote uitwerking zal hebben... een nalatenschap van een wereldverbeteraar...

Het is nooit te laat om de RESET knop in te drukken. Misschien heb je het vandaag niet nodig... misschien wel... De RESET erfenis is beschikbaar voor allen...

Posted by Tanie

No comments: