Friday, July 16, 2010

Chinees Buffet Strategie: GENOEG = GENOEG



Eén van mijn favoriete restaurants in NY om met mijn tieners naartoe te gaan was het Chinees Buffet... Voor mij was een EET ZOVEEL JE KUNT BUFFET DE plek om naartoe te gaan met een groep hongerige jongelui (in de pubertijd, ook dat). Daar konden ze eten, zoveel ze wilden, wat ze maar wilden, wanneer ze wilden... maar om eerlijk te zijn smaakten alle door mij geproefde gerechten vet en "zoetzuur".

In mijn leven blijk ik te werken met een Chinees Buffet Strategie (CBS)... ik probeer continu alles te hebben en overal goed in te zijn... Het probleem met de CBS strategie is:

* het houdt je bezig, het overdonderd je zelfs en in het ergste geval raak je in een burnout
* het werk dat je doet is van gemiddelde qualiteit, niets stijgt daar bovenuit... met als gevolg dat je vast zit in het gebied van middelmatigheid.

Hallo, mijn naam is Tatiana en ik stop vandaag met de CBS strategie... ik wil dat mijn leven glanst, ik wil dat mijn manier van leven opmerkelijk is voor God. Tegen de CBS strategie zeg ik, in de zin van NSync Bye Bye Bye!
Ik kies voor de EEN DING strategie. In mijn leven zal ik mij helemaal inzetten voor en concentreren op EEN DING. Ik zal niet proberen overal achteraan te gaan. Ik concentreer mij op minder om meer te bereiken. Ik zal EEN DING doen. Ik vraag om EEN DING (Ps27:4)

Ik zou je dringend willen verzoeken om ook de CBS strategie vaarwel te zeggen als je een leven wilt leiden dat een grote uitwerking heeft. Kies dan voor EEN DING. Over een decennium zijn er 10 EEN DINGen, 10 nieuwe spirituele passies, 10 nieuwe onderdelen... je leven zal opmerkelijk zijn!
Dat jij binnenkort mag zeggen:
Hallo, mijn naam is _____________ en ik stop vandaag met de CBS strategie.....

No comments: