Thursday, July 15, 2010

Dat ENE woord dat ik niet meer zou moeten gebruiken!!! NOOIT meer.


Er is EEN woord dat ik definitief uit mijn woordenschat moet schrappen. Dat woord beperkt de kracht van God in mijn leven. Dit woord vermindert dat wat God doet in mij, door mij, met mij en vanwege mij.Vanaf nu heb ik besloten het nooit meer te gebruiken. Mijn uitdaging is eenvoudig, ik zal het uitbannen uit mijn vocabulaire... ik zal het niet meer toestaan uit mijn mond te komen... ik zal het VOORTAAN NIET meer gebruiken. Nu moet ik bedenken wat het is dat ENE woord... Wat is het? Het is geen vloekwoord maar elke keer als ik het gebruik roept het een vloek uit over alles waar ik zo hard voor gewerkt heb om voor elkaar te krijgen of tenminste probeer te doen. Nou dit is het dan... mijn woord is GEWOON, GEWOON is het ENE woord waar ik vanaf moet zien te komen. GEWOON, GEWOON, gewoon... het is zo subtiel... Nike gebruikt het, jij gebruikt het, ik gebruik het, iedereen gebruikt het en al zoveel jaar. Als mensen mij een eenvoudige vraag stellen heb ik het snelle antwoord klaar:


Tjeko gaat GEWOON over spelen met kinderen... Tjeko gaat GEWOON over plezier brengen bij arme kinderen in Oeganda. Ik ben GEWOON een huismoeder en zorg GEWOON voor mijn 2 kinderen...


Ik gebruik dat woord GEWOON veel te vaak...het is zo makkelijk... het is alleen zo dat het woord GEWOON beperkt wat we doen of waar we zo hard voor gewerkt hebben... ik voel me ongemakkelijk over mijzelf hoe ik dat woord GEWOON gebruik in mijn leven... Ik zorg niet GEWOON voor mijn 2 kinderen... O, nee, zeer zeker niet! Het is serieus en intensief werk. Ja, inderdaad, ik zou het met niets willen ruilen maar GEWOON zou niet de uitleg of omschrijving moeten zijn van wat ik doe... Geen GEWOON meer... Ik voed twee wereldverbeteraars op die een impact zullen hebben op hun generatie. Ik investeer godsdienstige waarden en principes in hun leven, ik voed ze op tot zowel vrome als krachtige vertegenwoordigers van veranderingen binnen hun generatie. Maƫlle een vrome vrouw, Emeth een vrome man, beiden met een geweldig voorland en doel in hun leven en een brandend verlangen om God overtuigd te volgen... Geloof me, ik ben niet GEWOON een huismoeder...ik doe alles wat ik kan om ervoor te zorgen dat het werkelijkheid wordt.


Geen GEWOON meer! Ik hoor hoe ik dat ENE woord gebruik als ik probeer uit te leggen waar Tjeko over gaat... Tjeko gaat niet over GEWOON spelen met kinderen.... O, nee, dat is het zeker niet! Tjeko gaat erover om het onmogelijke mogelijk te maken. Tjeko gaat over een diep geloof in een betere wereld en de uitwerking op een generatie kinderen in Oeganda. Tjeko gaat over het hebben van vertrouwen in God en hoe God ons, gewone mens, gebruikt om buitengewone dingen te doen.Tjeko gaat over een beweging van jonge mensen die erin gelooft dat kinderen het verdienen om kinderen te zijn. "IEDER KIND VERDIENT EEN JEUGD" en er alles aan doen om dat werkelijkheid te maken voor iedereen... ze zullen buiten hun veilige paadjes stappen, hun baan opzeggen, uitdagingen en tegenslagen ontmoeten, opofferend leven als zij kinderen in ontwikkelingslanden hoog achten en hen plezier en een jeugd gunnen...


Ik ben niet GEWOON... wat dan ook... GEWOON!!! Wat ik doe is speciaal, significant, belangrijk, zinvol, effectief, krachtig... En door GEWOON te gebruiken haal ik het omlaag. Ik ben niet GEWOON Christen, GEWOON een moeder van twee sublieme kinderen, ik ben niet GEWOON de echtgenoot van een geweldige man, ik bouw niet GEWOON aan een themapark in Afrika... ik ben een krachtig instrument voor verandering en kracht in de hand van God... Ik ben niet GEWOON, hoe dan ook... GEWOON is nu geschrapt uit mijn woordgebruik...

No comments: