Saturday, November 29, 2008

Wat een toeval!!!

Op een dag besloten Tatiana en ik met Maëlle naar buiten te gaan, zodat ze rond kon rennen op een van twee lokale voetbalvelden. Toen we aankwamen zagen we dat een aantal van de straatkinderen die we kennen van CRO aan het spelen waren met andere 'blanken', en waren daardoor blij verrast! Toen beseften we dat ze gecoached werden door onze vriend Bosco, wat ook een verassing was!
Maar toen! Je raad nooit wat er gebeurde! Een van de jongens die voetbal speelde met hen kwam naar me toe lopen. Ik dacht dat ik hem herkende! Maar voordat ik de kans kreeg mijn geheugen op te frissen, hielp hij me: "Ik ben als bootcamper naar Metro geweest!!"
Geweldig! Ongeveer 1,5 jaar geleden werd ik gebeld door mensen die zich opgegeven hadden voor een bootcamp. Harry en Hen. Hen was net in verwachting, en zij wilden even zeker weten of het wel verstandig was dat ze mee zouden doen aan ons programma. Omdat Tatiana toen 8 maanden zwanger was, had ik er veel begrip voor (ik weet niet zeker of ik dat eerder ook zou zijn geweest :-)) Zij kwamen, en we hadden een geweldige tijd.
Goed - om een lang verhaal kort te maken: Zij zijn afgelopen April in Jinja aangekomen en zijn op zoek naar een manier om de straatkinderen in Jinja te helpen! Zonder het te weten, zijn we beiden terecht gekomen bij CRO! En er komt nog meer!? Ze hebben een zoontje van een jaar oud, en Maëlle en hij kunnen het prima met elkaar vinden! Kom op! Wat een toeval!

No comments: