Saturday, November 15, 2008

Afgelopen zaterdag zijn we naar Lingira Island geweest – het eiland waar ik 9 jaar geleden verbleef gedurende mijn tijd met Jeugd met een Opdracht! Die weken van toen hebben op mij een niet te vergeten indruk gemaakt - om te leven op een eiland zonder electriciteit, tussen mensen die nog nooit op het vasteland zijn geweest... wow... Toen gingen we van eiland naar eiland, om te helpen met wat maar nodig was, maar vooral om te evangeliseren en medische verzorging te geven.

Maar nu had ik Tatiana en Maëlle meegenomen voor een 'toeristisch' uitstapje! Het was geweldig! Maëlle leek de boot wel leuk te vinden, hoewel het haar eerste keer ooit was. Het kostte ons 1,5 uur om er te komen, en 1,5 uur terug, maar Maëlle vond het echt geweldig. Op het eiland werden we welkom geheten door heel veel kinderen... allemaal enthousiast dat er iets gebeurde!

Als je door de 'straten' van dit kleine dorp loopt, denk je dat je in een museum bent! Ik heb wat duidelijke punten van verbetering gezien ten opzichte van de vorige keer toen ik hier was, één daarvan zijn de grote zonnepanelen, die een aantal publieke gebouwen van stroom voorzien.

Goed - ik denk niet dat we ooit gaan verhuizen naar het eiland - het was wel aardig voor een dagtripje...Misschien doen we het over - wat zullen we zeggen - 9 jaar nog eens...?

Empowering people to transform their communities
· www.1moreChild.org
· www.ferdiandtatiana.com
· Partner with us now!

No comments: