Sunday, September 07, 2008

We zijn aangekomen in Jinja!

We zijn veilig aangekomen in Jinja, Oeganda! Wow! De eerste dagen waren... erg indrukwekkend. Zoveel nieuwe ervaringen! We vertrokken 26 augustus vanuit Reeuwijk, om ongeveer 10.30. De reis naar het vliegveld is niet heel ver, zodat we ingecheckt waren voordat we het wisten, en klaar om te vertrekken! Kyra, Lente, Sterre, Jeannette en Cees, Renatte en haar dochter (en een jongen...) en natuurlijk opa Jos kwamen ons uitzwaaien. De eerste vlucht met Maëlle was geweldig. Voordat we het wisten, waren we aangekomen in Heathrow airport... Daar moesten we 6 uur de tijd 'doden'. Maar zoals je op de foto's kunt zien, vonden we iets om te doen! Tatiana en Maëlle hebben gekleurd, en ik heb Maëlle zover gekregen om Baby Einstein op onze iPod te bekijken. In het vliegtuig kreeg Maëlle haar eigen kleine stoel, en ze heeft de hele nacht door geslapen! (Dat was lekker) Ergens in de nacht had ik een klein gesprek met Jezus! Ik bleef me een beetje zorgen maken om het land binnen te gaan...misschien heeft mijn 8 jaar in de VS mij een beetje 'bang' gemaakt om grenzen over te gaan... In ieder geval, ik besloot dat ik geloofde dat als Hij ons in Oeganda wilde hebben, dat Hij er ook voor zou zorgen dat we goed het land zouden kunnen binnengaan, en daar zorgde Hij ook voor! We hoefden niet eens een verlenging te hebben voor onze visa's om 4 maanden te blijven! Tatiana besefte dat ze in 'Afrika' was gekomen toen we met ons vliegtuig landden op Entebbe, alles was ze zag was "gras, bomen en het Victoria meer".
Ons appartement ligt tussen een drukke straat (als Broadway, maar dan met een moskee!) en een aantal echte Oegandese "achterbuurten" aan de achterkant...
Zicht vanuit de voorkant:
Zicht vanuit de achterkant: Na een paar dagen dat ik (Ferdi) ziek was zijn we nu hebben we een en ander weer opgepakt en maken we ons appartement klaar voor de komende 4 maanden.
Goed - tot zover! We proberen ons te gaan settelen, maar we laten snel meer weten!

No comments: