Monday, September 15, 2008

Knippen van straatkinderen


Gedurende onze reis naar Oeganda, was een van onze doelen om het land beter te leren kennen. Een aantal ochtenden hebben we praktisch geholpen bij CRO. We hebben gratis knipbeurten gegeven aan straatkinderen die naar school moesten op maandag. Eén van de schoolregels is, voor jongens en meisjes, om met een kaal hoofd te komen! Dus - we schoren de hoofden!

Toen ik (Tatiana) het eerste hoofd deed, moest ik denken aan een van mijn jongens in NY, Maxime Leak (aka Maliek). Maliek was de eerste persoon van wie ik het haar afscheerde, maar eerlijk gezegd was Maliek niet zo dankbaar als deze straatkinderen. Wellicht deed ik het niet zo goed :-) Goed, het was echt grappig om te zien hoe hun gezicht veranderde. Ze komen echt verlegen en durven niet naar ons te kijken, maar vertrekken met een grote gelimlach op hun gezicht en groeten ons, elke keer als ze ons tegen komen. Normaal gesproken scheren kinderen hun hoofd met scheermesjes er snijden hunzelf hiermee. Maar wij doen het heel behoedzaam met een apparaat.!!! Een gratis knipbeurt is een kleine zegen die lang meegaat!

We hebben de staf van CRO ontmoet en zijn van plan een aantal workshops te geven... Er komen dagelijks meer dan 350 straatkinderen. We geloven dat zondagsschool een geweldig instrument is voor hen om de straatkinderen te onderwijzen. We zien er echt naar uit om met een groep Oegandezen te werken die hun gemeenschap willen veranderen!

No comments: