Saturday, January 23, 2010

Hulp voor Haïti

Veel van jullie zullen zeker ondersteboven zijn van het nieuws van de aarbeving in Haïti en de foto's van het lijden en dood die op ons af komen. Elke keer als ik naar het nieuws kijk en de beelden van Haïti worden getoond wordt ik daardoor getroffen. Soms voel ik me zelfs schuldig.

Ik dacht dat ik in ieder geval er even de tijd voor moest nemen om jullie dit blogbericht te sturen en jullie aan te moedigen tot "spontane gulheid" voor één van mijn vriendinnen: Manouchka! Ze is geboren en opgegroeid in Canada maar is van oorsprong Haïtiaanse. Haar familie woont nog in Haïti en lijkt de aarbeving overleeft te hebben, maar ze zijn wel al hun bezittingen kwijt. Mijn vriendin heeft echt enorme passie voor Haïti. In 2008 heeft ze een maand doorgebracht in Haïti bij een weeshuis http://www.danitaschildren.org/ Binnen een paar dagen zal ze terug gaan en zoveel hulp bieden als ze kan, het weeshuis zal 150 wezen ten gevolge van de aarbeving verwelkomen.

Ik weet dat ze geen extra geld heeft. De afgelopen 5 jaar en nu nog steeds werkt ze als zendelinge in NY bij Metro Ministries http://www.metroministries.org/

Ik weet niet of je gemotiveerd bent om te helpen... Eén ding weet ik wel en dat is dat het tegenwoordig erg moeilijk is mensen of organisaties te vinden die te vertrouwen zijn... Ik vertrouw Manou! En daarom wil ik jullie aanmoedigen om op deze enorme crisis te antwoorden door aan haar te geven. Ik twijvel er absoluut niet aan dat het geld dat je aan haar geeft verstandig besteed zal worden.
Hier zijn wat foto's van Manou in Haïti die ik van haar facebook gejat heb.
Opmerking: klik op "Make a donation" en schrijf MANOU. Ik zal maandagmorgen het geld naar haar sturen namens jullie. Tatiana.

No comments: