Friday, January 15, 2010

Bezoek aan de Nederlandse ambassade en het ministerie van investeringen

De afgelopen dagen moest ik een aantal belangrijke "wensen" organiseren voor de reis naar Oeganda. Ik wilde echt dat de mensen die met ons meereizen een goede indruk zullen krijgen.

We krijgen de kans om bij de Nederlandse ambassade in Kampala een gesprek te hebben. Als Nederlander, reizend met een Nederlandse zakenman, is het goed om deze connecties te hebben. Mijn oom zei altijd tegen me: wacht niet om de ambassade erbij te betrekken tot de zaken verkeerd gaan - betrek hen erbij zodat je elkaar gewoon leert kennen. Dus dat doen we. Ik zal ze wat Kaars Koffie brengen :)

Mijn andere gast heeft een afspraak geregeld met een "stevig" iemand bij het 'ministerie van investeringen'. Als ik schrijf 'ministerie van investeringen' denken mensen gelijk dat we investeerders hebben :) maar dat is niet het geval - het is gewoon het 'kantoor' waar je heen moet gaan als je wilt investeren. Ze kunnen helpen met visa's, verlengingen en andere 'officiële' zaken. Met dank aan de ambassade, hebben we nu een goede connectie met het 'system'.
Alles bij elkaar genoeg om naar uit te kijken! Het gaat gebeuren in precies één week van nu!

No comments: