Sunday, March 21, 2010

Interview met Jan van den Bosch

Vandaag heb ik de kans gehad om mijn levensverhaal te delen (alle 32 jaar!) op de Nederlandse televisie. Het interview zal pas 11 april 2010 worden uitgezonden - maar het is leuk om een vroege aankondiging te doen. Ik was te gast bij Jan van den Bosch, een echte veteraan als TV-gastheer, die al heel veel documentaires door de jaren heen heeft gemaakt die het hart raken. In de vroege jaren 90 heeft hij een documentaire gemaakt over pastor Bill Wilson, onze held voor altijd! Die documentaire over het werk van Metro in de straten van New York heeft mijn vriend Peter geinspireerd om ook naar NY te gaan, en toen hij terug kwam, heeft hij de 'zondagsschool-op-zaterdag' in onze kerk ingevoerd. Het is door deze zondagsschool-op-zaterdag dat ik besloot in 1998 naar Metro te gaan! Dat is toch gaaf! Vandaag voel ik me in staat om de waardering voor pastor Bill uit te spreken voor alles dat we hebben kunnen leren onder zijn leiding.

Het TV-programma dat vandaag is opgenomen heet Hour of Power en wordt elke zondagmorgen uitgezonden van 8 tot 9 uur 's morgens. Het is een programma van één uur dat de kerkdienst van Crystal Cathedral weergeeft. De beroemde voorganger van die kerk, Robert Schuller hoop 84(!) te worden dit jaar - en hij is nog steeds de gebruikelijke voorganger in het programma. Nu zijn ook andere voorgangers aan het team toegevoegd, waaronder mijn favoriete schrijver John C. Maxwell. Aan het einde van het interview kreeg ik een kopie van één van zijn boeken - vertaald in het Nederlands! (Kan jouw droom werkelijkheid worden?) Dat is het eerste exemplaar dat ik van Maxwell heb in het Nederlands :).

Voor het Nederlandse gedeelte van de dienst, interviewt Jan elke week een ander persoon. Een persoon met een verhaal - een verhaal dat anderen kan inspireren. Ik heb over heel veel gepraat vandaag, en natuurlijk moest ik praten over Tjeko! Maar goed - dat is de droom en passie waar ik niet mee kan stoppen over te praten!
Jan van den Bosch is een verbazingwekkend netwerker, met connecties op alle gebieden en niveau's in de maatschappij. We zullen elkaar ergens over een paar maanden weer ontmoeten - dus hopelijk kan ik dan nog iets meer van hem oppikken!
Je kunt het hele uur van 'hour of power' het beste bekijken hier op ons blog, als ze het online hebben gezet!
Stephan was de camera man voor het programma. Ze moesten nog 3 programma's doen toen ik vertrokken was! Dat is veel praten en filmen!

No comments: