Friday, May 23, 2008

Tour de France - Deel 1

We zijn onze allereerste rondreis aan het maken waarin we training geven en preken. Wow! We willen ons sponsorprogramma voor weeskinderen promoten en tegelijkertijd mensen toerusten om de gemeenschap waarin ze leven te veranderen. Vandaag hebben we in Albi gesproken, in het zuiden van Frankrijk. Voor de kaart zie http://www.ferdiandtatiana.blogspot.com/

We konden spreken in een kerk van "assemblies of God", waarvan Patrick Bertalon voorganger is. Hij is een vroegere vriend van de kerk waarheen Tatiana vroeger ging. Voorganger Patrick heeft ons ook getrouwd! We hebben geweldige tijd gehad bij hem en Patricia en hun zoon William in Albi. Omdat er andere gasten in de kerk waren, konden we niet een collecte doen...natuurlijk was dat een beetje teleurstellend! Maar God is geweldig! Na de kerkdienst kwamen verschillende mensen naar ons toe en gaven ons toch een gift! Tatiana heeft zelfs een acoustische gitaar gehad! Dat was verbazingwekkend voor me, want toen we uit NY vertrokken, kon Tatiana haar gitaren niet meenemen! Deze mensen zouden eigenlijk niet naar de dienst komen, maar kwamen toch. Ze waren zo geraakt door wat God in onze harten gelegd had om te delen, dat ze een zegen voor ons wilden zijn! En dat waren ze!

Morgen zal ik een dag doorbrengen met voorgangers uit de regio! Echt vreemd! Ik spreek geen Frans, dus dat wordt gezellig! Bidt voor me dat ik de Franse tongval goed interpreteer!

No comments: