Saturday, November 03, 2007

Pindakaas en jam

Misschien kennen jullie het liedje "Tijd voor pindakaas en jam" als je het niet kent kun je om een idee te krijgen kijken op
http://www.youtube.com/watch?v=s8MDNFaGfT4

Goed, dit is echt een grappig liedje! Dit liedje is de afgelopen weken het onderwerp geweest van onze busroute... Mijn kinderen zongen het steeds weer. Je zult je afvragen waarom. Goed, dit semester hebben Ferdi en ik besloten om onze kinderen een ontbijt te geven en we maakten elke zaterdagmorgen gemiddeld 12 broden met pindakaas en jam sandwiches voor onze kinderen. Het was een zegen om te zien hoe onze kinderen erdoor veranderden.

Normaal gesproken waren onze kinderen ruw, chagrijnig en hongerig. We hadden ruzie na ruzie maar nu is het verbazingwekkend om te zien hoe dit is veranderd door voor de hongerige magen te zorgen.

Afgelopen zaterdag, terwijl ik de kinderen telde, vertelden een paar kinderen me "Tatiana, ik heb honger!" en dan antwoorde ik ze met een glimlach "geen zorgen deze ochtend". Dat was zeker mijn moment!

Maar toen raakte ik in de war bij een opmerking van een klein meisje: "weet je Tatiana, mijn moeder vroeg vanmorgen heb je honger. Als ik dan ja zeg, zegt ze: "mooi! Eet je teen en vingernagels!"

Ik heb geprobeerd te begrijpen wat ze boedoelde, of haar moeder een geintje maakte of niet, maar wat ik wel weet is dat dit kleine meisje met een lege maag kwam die morgen en dat ik blij was dat we haar iets te eten konden geven.

Pas moest ik denken aan het koninkrijk van God...niet gewoon omdat het belangrijk is om mensen te bekeren tot het evangelie van Jezus Christus, maar hoe het Koninkrijk van God veel groter is dan dat...Ik weet dat sommige van jullie het niet met mij eens zijn met wat ik schrijf maar ik vraag me af wat de waarde is van 150 kinderen naar de kerk te laten gaan, God te laten prijzen, en ze vervolgens weer naar huis te sturen met een lege maag.

Bevordert dat het koninkrijk van God? Goed, ik herinner me dat Jezus zijn discipelen opdracht gaf de menigte te voeden voor ze naar huis te sturen (Matt. 14)... Ik denk dat dat ook voor ons geld...Ik weet het niet, ik geloof dat het koninkrijk van God ook is het te eten geven van kinderen. Het voeden van 150 kinderen kost ons ongeveer $35 per week, zou je hierin bij willen dragen. Je kunt een gift doen aan de rechterkant van ons blog. Samen bouwen aan het Koninkrijk van God!!!

No comments: