Saturday, November 18, 2006

Familie

Voor iedereen die ons blog leest, halverwege het semester doen we het altijd wat rustiger aan. En nu zijn we dus weer in die periode belandt...dus niet zo heel veel nieuwe berichten...Sorry...Ik weet dat we altijd lezers verliezen als we niet zoveel schrijven...Goed, ik denk dat het een kleine pauze is voor Cath, Jolien en Meindert, die altijd ons blog in het Frans (www.ferdiettatiana.blogspot.com) en het Nederlands (www.ferdientatiana.blogspot.com) vertalen! Bedankt dat jullie dit altijd doen!

Afgelopen vrijdag had ik een geweldige tijd bij de huisbezoeken. Zoals jullie wellicht weten, bezoeken Tatiana en ik al onze kinderen ELKE WEEK de dag voor het zondagsschool programma. Tatiana wordt geholpen door een intern, omdat haar route 3 keer groter is dan die van mij...Wist je dat wij samen meer dan 200 kinderen per week meenemen? 150 op Tatiana's route en 50-60 op die van mij. Eén week kwamen er bij mij wel 80 kinderen en dat in één bus! Maar natuurlijk, Tatiana heeft meer recht om op te scheppen! 150 kinderen!

Ok, ik wilde beginnen over afgelopen vrijdag. Ik had een aantal sponsers bij me van het won-by-one programma, die hier bij Metro op bezoek kwamen. Tim en Anna uit Engeland. Het leuke was, dat ik Anna al kende. Zij was een intern bij Metro in 2003. In ieder geval, degene die we gingen bezoeken was... Melvin! (niet zijn echte naam) Misschien herinner je hem van maanden geleden, toen ik over hem schreef, dat hij gesponsord zou worden.














Anna en Tim zijn de beste sponsors die je je maar kunt wensen. Erg bedachtzaam en erg liefdevol. Zij hadden al indruk gemaakt op Melvin, maar nu ze ook nog kwamen...werd het allemaal nog duidelijker!

Toen Melvin besefte dat Anna en Tim voor zijn 7de verjaardag waren gekomen (afgelopen maandag!) was hij zo opgewonden. Melvin en zijn familie leven in een niet zo "luxe" appartement. Op het moment dat je het gebouw binnenstapt weet je dat je in de ghetto bent...door de geur, geluid en hoe het eruit ziet... Heel vaak ben ik langs mensen gelopen die daar maar zaten, terwijl ik me afvroeg wat ze er van vonden dat ik hun zo zag.

Anna en Tim hadden cadeautjes voor Melvin meegenomen, ik had iets kleins voor zijn jonge zusje meegenomen. Zijn oudere broer was zo behulpzaam!

Ik moet stoppen...de accu is bijna leeg!

No comments: