Saturday, July 15, 2006

Teen Mania bij ons


Yes! 10 dagen zijn voorbij en 10 dagen hebben mijn kijk op tieners veranderd! Wat een geweldige ervaring! Zoals jullie weten hadden we de kans om te werken met Teen Mania, een jeugdorganisatie die 3,500 tieners over de hele wereld uitzendt. Ze stuurden 67 tieners naar ons (Goed, 8 leiders en 59 tieners om precies te zijn!). EN HET WAS ONTZETTEND GAAF.

Ik ga proberen je een goede indruk van de week te geven en om dat te bereiken maak ik gebruik van de foto's die Teen Mania gemaakt heeft en op hun webpagina heeft gezet. Dank aan Shauna Shotton en Jason Morgan, Projectleiders van deze reis. Op 4 juli is het team aangekomen. 3 bussen vol! 4 Juli is een nationale feestdag in Amerika, inclusief vuurweerk, dus de eerste nacht was er één met veel herry voor de teams! Terwijl op de hoek van ons kantoor een aantal gasten waren gearresteerd voor het afschieten van vuurwerk, werd het team voorgesteld aan onze organisatie en het leven op de straat.

De laatste keer dat Teen Mania kwam (Voor degenen die op het blog een beetje up-to-date blijven, dan kun je weten dat ze in juni ook zijn geweest met 40 man), vertelde ze me dat ik een beetje te ruw was met de introductie... Het enige wat ik deed was dat ik vertelde dat een toerist neergestoken was in de metro, zonder reden... Hoe kan dat te ruw zijn?... Goed, de eerste dag ging snel en de volgende morgen was het tijd voor Gloria en haar team op de tieners voor te bereiden op de SIDEWALK SUNDAY SCHOOL! (Het beozeken van de kinderen in hun wijken)

Na een paar uur waren de teams er klaar voor (Goed... niet helemaal klaar, maar er was niet meer zijn voor voorbereidingen...dus we stuurden ze maar op pad, en de deze eerste dag werd er heel wat geimproviseerd.

Er is iets wat je moet weten. De teams zijn net klaar met 14 weken non-stop zondagsschool. Dus de gedachte voor hen om nog een week met 20 tieners opgescheept te zitten was ... uitdagend...
maar ik had de week geregeld dus ... het zou hoe dan ook gebeuren ... en elk team heeft echt genoten... Dank aan Craig, Cindy en Jason om jullie teams de week te laten leiden... Ook de tieners van Teen Mania hebben gnoten! Ze bleven praten over de geweldige dagen van SIDEWALK SUNDAY SCHOOL!

Donderdag en Vrijdag gingen gewoon vanzelf. Zelfs zover dat de leiders me vroegen opf ziet niet een dag extra konden doen op zaterdag! Ik denk dat de reden was dat ze gezien hadden dat er "goede grond" was in New York. De teams waarmee TM heeft gewerkt zijn in die gebieden geweest en de kinderen vonden het geweldig. Week na week zijn we terug gegaan de buurten in en hebben Gods Wegen aan de kinderen verteld. Deze week was er de boodschap van verlossing. TM deed een krachtig dramastuk aan het eind van de zondagsschool. En veel jonge en oude mensen maakte de keus voor Jezus! Een aantal voor de eerste keer in hun leven!

Daarna was het tijd om een dag weg te gaan bij Metro vandaan. De teams gingen de stad in om persoonlijk het evangelie te brengen in het park en op de ferry naar Staten Eiland. Ze kwamen terug met heel veel verhalen!

In de nacht moesten we weer omschakelen. WOW Jam kwam in de stad. Ik kan weer een heel blog volschrijven, maar nu wil ik het even laten bij het volgende: Het was geweldig om ons team te zien verdubbelen, en gedurende 3 dagen 150 man sterk! 2 grote delen van wijken stonden op het programma: Queen Borough Bridge and Red Hook (Brooklyn). Voor alle foto's en getuigenissen van tieners, CLICK HERE(Wordt vervolgd)

No comments: