Monday, October 26, 2009

Verandering lijkt geweldig, maar het is vaak een gevecht!

Tatiana en ik zijn erg enthousiast over een kerk in North Carolina, Elevation Church! Het is geweldig! Hun voorganger, Steven Furtick, schreef dit stukje op zijn blog. Het is echt goed.

1. Zelfgenoegzaamheid
Verandering is moeilijk. Positieve verandering is net zo moeilijk als negatieve verandering. Soms is het makkelijker om te blijven vasthouden aan iets dat acceptabel en bekend is dan iets op te pakken dat de voorkeur heeft maar onbekend is.

2. Spijt
Ik weet niet precies hoe dit uit te leggen, behalve dat mijn spijt vaak mijn ambities overstijgt, waardoor ik in een soort van staat van verlamming blijf.

3. Afleiding
Het is moeilijk te zeggen hoeveel grote veranderingen ik uit de weg gegaan ben omdat ik bezig was me met onbelangrijke details te bemoeien. Het is verleidelijk om de aandacht af te laten leiden van het grote dat God me wil laten veranderen door iets dat uiteindelijk er helemaal niet toe doet.

Ik wil niet vast blijven zitten. Ik wil niet dat de rode draad van mijn geloof vertroebeld wordt door een verandering die ik niet wilde maken.

Als het voelt alsof je vast zit, zoals ik zo vaak heb, is hier een gebed wat je kunt bidden... als je durft:

"God, help me vooruit te komen op de manier van uw richting en intentie, hoe pijnlijk het veranderingsproces ook mag zijn.

www.elevationchurch.org

No comments: