Friday, October 30, 2009

Over twee weken naar Oeganda!

Als je een geweldig verhaal wil horen, moet je hiernaar luisteren! Ik wilde echt graag naar Oeganda in November. Ik wilde helpen met 1moreChild en de nieuwe komende veranderingen. Maar ik kon alleen een ticket krijgen voor Januari, en mijn budget was laag... erg laag.
Toen ik me klaar maakte voor de vlucht in januari, herinnerde ik een oude vriendin van mij, Margriet Hooiveld. Zij werkt als stewardess voor de KLM en vliegt regelmatig naar Oeganda. Ik belde haar en we hadden het een beetje over onze projecten in Oeganda. Toen zei ze: "Ferdi, als je wilt, dan kun je met me meegaan in November of December! Een paar keer per jaar mag ik iemand meenemen die ik ken, en dit jaar heb ik nog een ticket over. Als je ongeveer 200 Euro betaalt - wil je dat?"
"Uhh - Duhhh! Jazeker!" En nu ga ik! 13 November! Het leuke van Margriet is dat ik naar nooit thuis ontmoet heb :) Alleen in New York, Oeganda en bij een televisie station! En nu "op haar werk", 3000 mijl in de lucht!
Deze kleine reis geeft me wat mogelijkheden om iets leuks voor de kinderen van 1moreChild te doen.

Afgelopen jaar deden we onze "bemoedigingsdag". Dat lijkt wat teveel voor deze reis, maar ik wil wel wat investeren in kadootjes die de kinderen kunnen aansporen en bemoedigen. Moet ik nog even over nadenken...

Bij de bemoedigingsdag van afgelopen jaar gaven we al onze wezen een schooltas met benodigdheden.

No comments: