Sunday, July 06, 2008

God voorziet altijd

Nadat we bij Metro in Januari zijn vertrokken, is onze financiƫle steun van Pastor Bill natuurlijk gestopt. Omdat Tatiana en ik beiden voltijds voor Metro werkten, kregen we beide betaald, en waren we hierdoor altijd in staat om al onze Oegandese kinderen zelf te sponsoren (aangevuld met verschillende kleinere donaties van vrienden voor het project).

De afgelopen 2 Oegandese schoolsemesters was het moeilijker om in de nood van de kinderen te voorzien. Daarbovenop, vanwege de ongewoonlijke prijsstijging van voedsel, werd de uitdaging om AL onze weeskinderen te helpen enigszins teveel, en waren we niet in staat om voor allemaal in schoolgeld te voorzien...
Een aantal weken geleden vertelde ik jullie dat we nu al 9 kinderen gesponsord hebben! Dat is een geweldige zekerheid voo 9 kinderen. Maar natuurlijk was de situatie voor de overige 17 kinderen minder zeker.
Op 1 juni kon ik 500 Euro naar Bosco sturen voor de kinderen van 1moreChild. Een paar dagen later meldde Bosco me dat hij nog 300 Euro tekort kwam. Hoe ik dat geld bij elkaar moest krijgen was niet helder voor mij... Voor God wel!
Een paar dagen gelden kregen Tati en ik een donatie van een vroegere intern waar we mee gewerkt hadden. Op de gift stond:
Doel: weeskinderen Jinja Oeganda.

Andere donaties zijn vaak gemaakt voor ons reisbudget voor Augustus - maar deze intern voelde dat hij dit specifiek moest overmaken voor de weeskinderen van Jinja Oeganda!

Raad eens hoeveel hij overmaakte? Goed geraden! 300 Euro!

Daar hebben we het nu over!

No comments: