Sunday, February 03, 2008

Donderdag 31 Januari 2008

In de trein van Parijs naar Nederland wil ik even een moment nemen om mijn verbazing over Gods glorie met jullie te delen.
Tati en ik heb Gods Hand gezien in elk deel van onze verhuizing. Het was bijzonder. Bijvoorbeeld: als je reist met twee betalende volwassenen en een baby is het normaal gesproken niet toegestaan 60 kilo (130 pond) extra bagage mee te nemen. We wilden geld besparen en hielden Maëlle bij ons - geen probleem. Maar Aer Lingus besloot ons toen 4 stoelen te geven. Geweldig...
Met dat we naar Europa gingen verloren we Eddy en de 65 wagens van Metro...Maar God zorgde al voor vervoersmiddelen! Moet je horen: Twee mensen van Metro besloten onafhankelijk van elkaar (hoewel ze toevallig ook een stel zijn) om ons 1250 Euro te geven, precies de prijs van de auto die ik nu aan het regelen ben (met dank aan mijn broer Rimko!). En internet voor een paar dagen betekend echt rust voor ons (ok - voor mij!).
Gerard en Reissa (zwager en schoonzus) wonen in een deel van Parijs dat precies eruit ziet als elke stadje in de VS! Echt waar! Tatiana en ik hebben al vaak tegen elkaar gezegd hoe soepel de verhuizing loopt. Als we naar buiten keken zagen we KFC en Pizza Hut! Er waren allemaal winkels om ons heen (Aldi en een soort van Wal-Mart), en er was een kebab restaurant 200 meter bij ons vandaan! Dat is dus het beste van twee werelden!

Hoe kun je vertrekken van een plaats waar je je hele leven gedeeld hebt en verhuizen naar een plaats waar je niet echt iets hebt met wie dan ook, en er nog steeds een goed gevoel bij hebben? Ik zeg je - de Bijbel zegt dat het hart van de koning in de Hand van God is. Hij bepaald wat Zijn Doel is. Tatiana en ik hebben grote verwachtingen van wat God met ons van plan is... Maar tot die tijd genieten we van elke Zegen die op ons pad komt!

1 comment:

Rocksolivier said...

Hello Ferdi and Tatiana

I was shocked to hear that you guys left Metro. I am sure He has a new way for you, so He did for me too :-) This year I go back to Metro for 10 days cause I am an adult student now (social work). I am going to do a lil internship overthere :-)
Hope to hear from you guys again.

Olivier