Saturday, September 09, 2006

ACTIE IN BROOKLYN

Vanmorgen werd ik wakker vanwege herrie die van buiten ons gebouw kwam en ik dacht dat onze buren op het punt stonden elkaar te vermoorden, dus ik rende naar onze kamer om door het raam te kijken wat er nu echt gebeurde... NIETS!
Dus ik ging naar de badkamer zoals gewoonlijk :- ) maar ik kon nog steeds mensen horen schreeuwen en het leek zo dichtbij... Dus ik dacht dat het van wat huizen verderop kwam, maar het geluid leek echt dichtbij... Dus ik ging weer naar ons kamerraam en zag tot mij verbazing dat politieauto's het gebouw omsingelden en agenten renden op de parkeerplaats. Zelfs twee helicopters circelden om het gebouw. Vanuit ons keukenraam zag Ferdi de agenten de achtertuin ingaan. Zoals julie me kennen was ik echt nieuwsgierig wat er gebeurde en ik besloot het raam open te doen om niets van het spektakel te missen. Op hetzelfde moment riep een politie-agent naar me "Mevrouw, kunt u de deur voor ons open doen?" Dus ik draaide me om en riep naar Ferdi "Schat, ze willen dat ik naar beneden ga en de deur voor hun open doe." dus Ferdi antwoorde "Ik ga wel!" en tegelijkertijd belde hij één van onze buren op de eerste verdieping om hem te vertellen wat er gebeurde, maar toen die de telefoon opnam en de situatie begreep was de politie al in zijn huis met grote schijnwerpers en hun geweren in de aanslag en renden sommige het dak op. Onze buurman heeft 4 kleine kinderen... Kun je het je voorstellen hoe iemand van 5 jaar reageert die gewapende agenten om 6 uur 's morgens met grote schijnwerpers door het huis ziet rennen? Ja, dat is echt SPANNEND! Uiteindelijk stopte de gekte toen de agenten die op het dak zaten en ons vertelden "alles is goed, we hebben hem!"Langzaam vertrokken de helecopters en de auto's en alles werd weer rustig... Dit was geen TV, geen film, dit is Brooklyn!

No comments: