Saturday, June 25, 2011

Aftellen naar de Tjeko Fun Fair.. nog 4 dagen te gaan!


17 juni


Over 4 dagen hebben we onze eerste Tjeko Fun Fair... We zijn er allemaal zo enthousiast voor! Onze groep Tjeko Academie studenten kan haast niet wachten. Ze hebben hard gewerkt. Ze hebben 2 weken lang een intensieve training gehad waarbij zij wekelijks een toets hadden. Ik weet niet of het noodzakelijk was om 2 toetsen te hebben. Ik heb ze verteld dat mijn motief vooral eigenbelang was. Ik wilde er zeker van zijn dat zij WISTEN wat zij moesten doen, want als dat zo was, zouden we een stuk beter slapen.. Ik kan nu vol trots vertellen dat ze er klaar voor zijn. 
Elke dag is zo goed geweest. We hebben echt een geweldige groep jonge mensen. We hebben er elk moment van genoten. Onze tijd in New York was zeker een uitstekende voorbereiding voor dit avontuur. Van het trainen van onze Tjeko studenten tot het rijden door Kampala.. We zijn zoveel overeenkomsten met onze tijd in NY.
 
We zijn allebei zo dankbaar om Tjeko te mogen ontvouwen.. de zin ervan wordt zoveel duidelijker. Ik moet toegeven dat er een tijd was dat ik wenste dat God ons gevraagd had om een put te bouwen als Charity Water. Maar nu zijn mijn twijfels verdwenen. Ik ben zo dankbaar dat Hij het Tjeko project voor ons bestemd had. Ik heb zo dankbaar dat Hij ons toestaat om in zoveel jonge mensenlevens te mogen spreken.. Alles toe nu toe heeft ons gevormd voor een tijd als deze en daar zijn we zo dankbaar voor. 
 
We nemen deze kans voor ons heel serieus. Ik heb vlinders in mijn buik wanneer ik bedenk dat over 4 dagen hetgeen begint waar we 3 jaar geleden nog van dachten 'wat als?'..
Tjeko is definitief gedurfd. We droomden groot en soms groter ... Het beangstigt ons dat wij beiden van mening zijn dat de strijd is aan ons is om te winnen of te verliezen ... de kleine of grote dingen die we doen kunnen  het bederven / (Rom 8:31). Het is zo'n ggeruststelling om God het onmogelijke te zien doen. Er is nog veel te doen, maar we genieten van de spanning. Het is erg hectisch en we weten dat alleen maar meer zal worden.
Het aftellen is begonnen ... nog 4 dagen te gaan!
Het dramateam blijft maar oefenen op het Tjeko Fun Fair toneelstuk (Met dank aan Gloria Bridgeman). Onze timmermannen hebben zichzelf opgesloten en zijn hard aan het werk om de laatste attributen klaar te maken (met dank aan Ben Podbury)
Eliel Lok vertrok vorige week woensdag na een week lang ons team van jonge timmermannen gecoacht te hebben. We waren dankbaar om hem te hebben. Hij is een zegen geweest. Morgen gaat onze vriendin Tasha terug naar Engeland. We hebben haar hier hard laten werken. Elke dag heeft zij les en coaching gegeven aan onze Tjeko studenten. De laatste 2 dagen hebben we hard met ons podiumteam gewerkt om ze klaar te krijgen voor dinsdag. Zondag hebben we 4 Nederlandse vrienden, eigenlijk 5 inclusief Tjeko die ons komen versterken. Maandag zetten we alles klaar en dinsdag om 9.30uur om precies te zijn zal de eerste groep kinderen aankomen om van de Tjeko Fair te genieten.
 
Bij Tjeko geloven we dat als de eregasten aankomen de beste voorbereiding moeten zijn getroffen. De kinderen die naar de Fair komen zijn onze eregasten. We hebben ze uitgenodigd en zullen ze als V.I.P's behandelen!
De meeste van ons kunnen zien hoe een gast gewaardeerd wordt aan de moeite die gedaan is bij de voorbereidingen van hun komst.. Je weet hoe het gaat.. je hebt even het snelle opruimen van je huis of juist een grondige schoonmaak. Het hangt ervan af wie er op visite komt.  
 
Tjeko Fun Fair is in 3 jaar tot stand gekomen. Alles is intentioneell!  Voor de komende twee weken zal elk kind dat naar de Tjeko Fun Fair komt een eregast zijn (Mat 18:4) and geraakt worden door liefde... God is Liefde!

No comments: