Tuesday, March 24, 2009

Droevig nieuws vanuit New York

Ferdi en ik hebben net een heel droevig bericht ontvangen van één van onze familieleden in New York. Toen ik naar New York kwam in 2000, had ik een team van jonge mensen die met mij samenwerkten (Ty-Ty, Justin, Jorge en Philippe). Philippe was mijn eerste werker. Hij ging elke vrijdag met me mee om de kinderen en hun families te bezoeken.
Vandaag hoorden we dat hij deze ochtend, zondag 22 maart, 2009, overleden is. Deze sportieve en knappe jonge man is overleden aan een hart aanval. Een aantal van jullie herinneren wellicht zijn moeder Lolita of misschien zijn kleine broertje Leshone, die ook mijn helper is geworden. Ferdi en ik kenden zijn familie steeds beter...Tijdens onze laatste maand in NY hebben we echt een goede tijd gehad met Philippe en zijn familie. Ferdi kon naar een basketbal wedstrijd van de Knicks gaan met hem (eersterangs stoelen) en samen vierden het nieuwjaar van 2008 in zijn moeders huis. Op dit moment zijn we in Frankrijk en ons hart en gedachten zijn vol goede herinneringen aan Philippe... Hoe hij constant mijn gebroken Engels verbeterde, hoe hij een fan was van basketbal, hoe een knappe jongen hij was met een groot hart, maar niet wist hoe dat over te brengen, en hoe hij stilletjes zijn liefde liet zien voor ons. Elke keer als ik zijn broertje Leshone kwam terugbrengen was Philippe in de buurt en kwam hij in de truck naast mij zitten om een paar minuten te kletsen... Tijdens onze laatste week in New York, had hij Maëlle een poosje op schoot, en lachte alleen naar haar. We missen hem nu al en zouden gelijk naar New York willen vliegen. Philippe zou in September 19 zijn geworden dit jaar hoewel hij 5 jaar 17 is gebeleven. Nadat hij overgeplaatst was naar een erg goede school was Philippe ook op weg naar een beurs, door basketbal te spelen. Zijn vader was ook overleden aan een hartaanval toen Philippe en Leshone jonger waren. Denkt u alstublieft aan zijn familie (Lolita en Leshone) in jullie gebeden. Philippe - je wordt gemist aan deze kant van de hemel...totdat we elkaar ontmoeten, op een dag...
2008 Nieuw Jaarsfeest bij het huis van Phillipes

2007 - Tatiana en Leshone
2007 - Lolita and Maelle


2005 - Phillipe op Teen Boys camp

No comments: