Monday, February 16, 2009

En nu...

Het is een paar minuten voordat ik naar bed zou moeten gaan, maar ik moet een kleine update geven van 'ons'...
Het leven in Holland is ... rijk. Het is gek! Het voelt echt anders dan een jaar geleden toen we terug kwamen uit NY. Dat was echt een tijd van 'het onbekende'. Deze keer is het veel meer het gevoel van 'de volgende fase'. NY is een 'geweldige tijd in ons leven' geworden, Tjeko is een 'geweldig project in de toekomst'. En 'nu' is een tijd van bouwen aan een structuur. Structuur voor de toekomst, voor het gezin, voor een plek om te wonen... Voor een 'gemeenschap in Holland'... het is een nieuw seizoen. En hoewel we soms echt moeilijkheden zien... zijn we ook echt enthousiast over het idee dat God 'dit' voor ons in petto heeft! Vanavond heb ik koffie gedronken met een oud klasgenoot. Ik ken Farid van onze tijd toen ik economie deed op de MBO. Ik had hem 14 jaar niet gezien, maar ik kwam hem zomaar tegen in de lokale supermarkt. Nadat ik vanavond met hem gesproken had, was ik dankbaar voor de 'perioden van tijd' die ik in mijn leven heb gehad, en met de brede variatie van vrienden die Hij mij in de jaren gegeven heeft - zelfs voordat ik naar NY ging. Elke periode is 'rijk' geweest op zijn eigen manier. Ik besefte hierdoor dat ik geen spijt heb van de dingen die gedaan zijn... tenminste niet de grote dingen...dat is een rijk gevoel!

No comments: