Sunday, December 21, 2008

Voetbal

Er is iets vreemd gebeurd sinds ik in Oeganda ben...Naast dat ik niet zo vaak een douche neem als in het westen (sorry) speel ik voetbal als ik in Oeganda ben!?!!!! Niet alleen dat, ik lijk er zelfs van te genieten als ik het doe! Iedereen die me een klein beetje kent, weet dat ik nooit voetbal speel! Ik haat het! In Brooklyn gingen de jongens een keer in de week spelen, maar ik ging nooit. Ik kan gewoon niet begrijpen waarom we gewoon achter een bal aanrennen.

Maar hier niet - in Oeganda lijk ik het echt leuk te vinden. Elke dinsdag gaan we spelen met Harry en de straatkinderen van Jinja. De jongens die de hele dag afval verzamelen of bedelen voor een klein beetje wisselgeld rennen nu allemaal achter dezelfde bal - maar nu lijkt het wel zin te hebben. Op het veld lijken ze gewoon te genieten. Ze gaan er gewoon voor - geen gevaar, niemand die op hen scheldt - alleen zij en de bal. En Harry en ik :)

No comments: