Saturday, April 05, 2008

De werkelijkheid dringt door...

Ik begin het eindelijk te beseffen...geen New York meer. Dit weekend, terwijl de bussen bij Metro wegreden ging een klein stukje binnen in mij door...Het is niet dat al mijn liefde voor New York weg is, maar gewoon het feit dat we er niet meer heen zullen gaan...Het doet me meer pijn dan ik had verwacht...Ik zal heel eerlijk zijn, ik zeg je dat ik het haat om hier te zijn...Net zoveel als ik hou van Holland, en net zo veel als we onze familie gemist hebben...Het slaat nergens op...Waarom woon ik in dit geweldige huis? Waarom is bijna iedereen om me heen tevreden met het leven dat ze leven? Mooie huizen, goed betaalde banen...Voor ons is het ook een verleiding. Maar ik wil dat niet. Ik wil mezelf geven voor degenen die hier niet zijn geboren. Die niets hebben...maar alles willen...Gisteren zagen Tatiana en ik de volgende kleine video clip. Ik vond het zo eenvoudig, maar zo duidelijk...De video heeft niets te maken met de kinderen die we in Oeganda sponsoren, maar het is wel waarom we doen wat we daar gaan doen...Geniet ervan.
Zie http://www.ferdiandtatiana.blogspot.com/

1 comment:

Olivierke777 said...

Hallo Ferdi en Tatiana en Maëlle

Ik ben net terug van 12 dagen Metro NY en het viel me op wat voor een vrede en vreugde het mij gaf ondanks de chaotische toestanden van Bushwick. Ik was geschrokken van je berichtje dat de plaats waar je nu bent haat. Eigenlijk was ik blij omdat te lezen omdat ik de plaats hier ook haat. Ik ben maar een jaartje in NY geweest maar ben al heel veranderd terug gekomen. Jullie zijn jaren gegaan en zullen het nog erger hebben. Onze kerk is een plaats voor de rijkeren van Genk, België en daar voelen we ons niet meer thuis. Voorlopig blijven we gaan omdat God ons nog niet duidelijk gemaakt heeft waardat we moeten gaan. Ik ben nu een CD van Bill Wilson aan het beluisteren : VUKA : Look up, look in and look out!!! Daar wil ik me de komende tijd op focussen. Ik weet zeker dat God jullie en ons een plaats gaat geven in zijn koninkrijk. Als God jullie dromen geeft; zorg er dan voor dat mensen die niet afnemen want ik ken veel mensen die echt een talent hebben om mensen negativiteit te bezorgen (parasieten). Daar houd ik me van op afstand! Voor de rest nog veel zegen en sterkte!!!

Olivier Mertens