Sunday, December 09, 2007

Basketbal gekte!


Eens in de zoveel tijd krijg je iets, en je weet dan niet eens waarom! Dat overkomt ons regelmatig, maar afgelopen maandag kwam het helemaal uit onverwachte hoek!
Ongeveer een maand geleden hadden we vrienden op bezoek van Teen Mania TX (tienerprogramma). Cristina Pena is de contactpersoon die ons helpt geweldige outreaches te organiseren in de zomer, waar we dan 50 tieners ontvangen per week die onze gemeenschappen bereiken!
Goed, Cristina heeft een tante en oom die op Long Island wonen en die kwamen haar op een zaterdag ophalen. We gaven hen een kleine rondleiding over wat Metro doet (zoals we zo vaak doen) maar het leek echt indruk te maken. Michael, de oom, groeide op in een buurt in Manhattan dat er vroeger uitzag als Bushwick. Hij heeft nu een detacherings bureau genaamd Further Lane (http://www.furtherlane.com/) in Manhattan.
OK - dus wat had dit met ons van doen? Afgelopen week belde Michael me op om te vragen of ik die avond wat te doen had. Niet echt! Hij gaf me twee kaartjes voor een basketbal wedstrijd van de KNICKS in Madison Square Garden!!
Ik nam het aanbod aan, en bedacht me dat we goede plaatsen zouden hebben - maar totaal niet verwacht dat we slechts 10 rijen van voren zaten!!! Dus wie zou ik meenemen? Voor degenen die ons een tijdje kennen, kennen jullie Phillip nog? Hij was een van de eerste helpers van Tatiana. Hij verdween een soort van, maar we hielden contact. Tatiana en ik weten allebei hoe gek hij is van basketbal. Hij studeert nu en hoopt dat hij een beurs krijgt vanwege basketbal. Hij speelt ook mee met zijn school.
Grappig verhaal: Toen ik hem sms-de zei hij dat hij een wedstrijd in de Bronx moest spelen. Na wat heen en weer geschrijf, zei hij dat hij om 7 uur wel in de "Garden" kon zijn. Maar - hij zei dat hij geen geld had voor de metro. Ik zei dat ik hem niet kon helpen maar was bang of deze missie wel zou slagen! Toen om 5.30 sms-de hij weer (nadat ik een van mijn werkers had gevraagd mee te gaan), dat hij al bij de MCDonalds voor de "Garden" zat! Hij had een politie agent gevraagd of hij naar binnen kon, omdat hij echt naar de wedstrijd wilde!
Natuurlijk wonnen de Knicks, en wat het een geweldige ervaring.
Michael bedankt voor de kans om Philip mee te nemen naar de wedstrijd.
Meest geweldige moment van de wedstrijd, met onze camera genomen!
Zie http://www.ferdiandtatiana.blogspot.com/

No comments: