Saturday, June 09, 2007

39 weken zwanger


Ha iedereen! Ik ben nu 39 weken zwanger! Het is je moeilijk voor te stellen dat Blessy elk moment kan beslissen om te komen... Echt gek! Het ging allemaal zo snel! Goed, Ferdi en ik zien er echt naar uit. Maar vraag ons niet of we er klaar voor zijn, we weten dat het toch komt en we zullen het proberen in de hand te houden... Goed, dit weekend is mijn dokter weg mijn moeder komt maandag, dus we hopen dat Blessy op hen wacht en pas volgende week dinsdag komt... Goed we zullen zien.

De zwangerschap is heel soepel verlopen. Ik ben niet eens misselijk geweest. Ik vergat zelfs dat ik zwanger was. Echt bijzonder. Maar maak je geen zorgen, want Blessy zorgde er wel voor ik wist dat zij/hij er was door te trappen. :-)
Ik weet nog hoe Ferdi eens zijn broer uitlegde dat alles zo goed ging met Blessy... maar hij zij er ook bij "jullie denken nog steeds dat zorgen voor de baby het moeilijkst is!" Goed we dachten van wel maar deze zin bleef me bij.. Ik weet dat we veel voor ons hebben maar ik kijk er echt naar uit. Iedere keer als ik een moeder met een kind zie, ben ik een beetje jaloers en troost ik me met de gedachte dat het niet lang zal duren of ik kan Blessy vasthouden.

Ik krijg heel veel nieuwe contacten in de buurt. Mensen lachen me toe en delen hun ervaringen met het baren van kinderen. Sommige zijn echt eng! Eén van de vrouwen vertelde me dat het bij haar 36 uur duurde voordat de baby er was... Anderen roepen me toe "je bent er bijna meisje" of "Ma, je krijgt een meisje!" of "Ma, je krijgt een jongen!" of geven me tips over borstvoeding. Ik geniet ervan! Het is een geweldige ervaring. Misschien is komende dinsdag Blessy al bij ons...
Gods zegen.

No comments: