Monday, December 14, 2009

Tjeko's verbazingwekkende verhalen

Dus! Gisteren kreeg ik een kans om in onze kerk wat over Tjeko te vertellen. Dat was geweldig - altijd verbazingwekkende reacties. Tatiana is echt mijn coach als ik iets vertel en deel, en over de jaren heb ik (een soort van) geleerd om haar feedback te ontvangen. (Of moet ik zeggen: Tatiana heeft geleerd hoe het te brengen, zonder me van streek te maken?!?)

Dus gisteren heb ik gesproken over het woord 'Netwerken'. Verbazingwekkend om te zien als mensen in hun netwerk van vrienden kijken, en je verbinden met iemand in dat netwerk.

Voorbeeld! Afgelopen keer sprak ik in onze kerk over Tjeko, toen een mevrouw, Ike, me vertelde over haar vriendin die speelplaatsen ontwerpt voor steden, parken en campings. Toen we met haar vriendin gingen spreken, verbond zij ons met Hans, die een advies- en marketingbureau heeft, dat relaties heeft met meer dan 40 parken over heel Nederland. Hij heeft ervoor gezorgd dat we een plek kregen op de Europese attractie show, en door die show hebben we Ralph Owens ontmoet, die een hele pagina in Park World heeft geplaatst, één van 's werelds toonaangevende tijdschriften voor de industrie van amusementsparken.
Het begon allemaal met één vrouw in mijn kerk die besloot om naar me toe te komen na onze presentatie van 5 minuten! Hoe verbazingwekkend is dat!

Vandaag - vraag jezelf: Wie om me heen helpt mensen, en wie ken ik die hen zou kunnen helpen?! Zelfs als je denkt dat het misschien geen goede klik geeft, probeer het toch! Laat God en de tijd beslissen of het een goed contact is!

No comments: