Sunday, June 01, 2008

Vanuit Antibes

(Filmpje zie http://www.ferdiandtatiana.blogspot.com/)

Ha iedereen! Ik hoop dat alles goed met jullie is. Ferdi, Maëlle en ik genieten van de Cote d'Azur. Gisteren hebben we er de tijd voor genomen om naar Monaco te gaan voor mijn eerste moederdag. Het was echt geweldig. Maëlle had de leuke dag al gepland... We gingen een parfumerie bezoeken in het dorpje Eze en ze heeft daar een parfum voor mij gekocht. Echt Cool! Wat betreft de training, dat ging goed. Ferdi en ik bleven ons afgelopen weekend evalueren. We geloven echt dat het goed was. Onze grootste zorg was dat we duidelijk wilden maken dat het heel belangrijk is om de kinderen te bereiken voordat ze volwassen worden. 75% van hoe ze handelen als ze volwassen zijn wordt bepaald door keuzes die ze in hun kindertijd hebben gemaakt. Het is echt een uitdaging om de mentaliteit van kerken te zien die zondagsschool zien als een oppas voor de kinderen. Kinderen zijn echt met dingen bezig. Soms hebben ze echte problemen. Soms heeft hun pijn echte genezing nodig. Kinderen hebben ook onderwijs nodig! Het is echt frusterend om te zien dat we allerlei leuke dingen organiseren en pas daarna zorgen voor de problemen die ze hebben. Het is niet vreemd dat als ze 18 zijn ze niet meer geloven in de kerk als de grootste problemen van hun leven genegeerd zijn. God wil dat we de kinderen en jeugd helpen en onderwijzen... Zodat deze kinderen en jeugd wereldwijd anderen weer kunnen helpen en onderwijzen. Als we alleen al zouden herkennen dat de kleinen in onze diens moeites hebben en lijden. Ik vraag me echt af wat Jezus bedoelde toen Hij zei: "Laat de kinderen tot mij komen!" Graag jullie reactie.

No comments: